Aby przyszły rok był udany - Wigilijne przesądy

Święta Bożego Narodzenia są niewątpliwie magiczne. Co do tego, chyba żadna z nas nie ma wątpliwości. Jest to czas celebrowany przez nas, w którym wspólnie z najbliższymi zasiadamy do wigilijnej wieczerzy, śpiewamy kolędy, wysyłamy życzenia bliskim, otrzymujemy oraz  dajemy prezenty i ogólnie jesteśmy taaaacy szczęśliwi.


Jednak ja, uwielbiam w tym dniu, jeszcze jedno..PRZESĄDY! 

P.S. Nie wspominałam Wam nigdy, że jest małą czarownicą? Ups...

Z racji tego, że w tamtym roku odpuściłam sobie  i nie zastosowałam się do żadnych zakazów/nakazów wigilijnych ..miałam taki rok, na jaki zasłużyłam.. Czyli okropny! Pasmo niepowodzeń! Dla mnie, w smaku, ten rok był bardzo gorzki, od samego początku. Jakbym mogła, a w sumie - tutaj mogę, to skreśliłabym cały rok 2014. Nie ma go. On nigdy dla mnie nie istniał!

Ale istniał.. :(

Więc, aby zapobiec takim obrotom sprawy w roku 2015,  jak rasowa czarownica jutro z samego rana, będę postępować wedle przesądów..

(Tonący brzytwy się chwyta ;))

10 przesądów wigilijnych, które zapewnią nam szczęście...i dostatek ;)

1. Niestety, 24 grudnia, należy wstać skoro świt i absolutnie zabroniona jest drzemka w środku dnia - to wróży złe samopoczucie i choroby! Jutro bez kawy ani rusz! ;)

2. Poranna kąpiel nie będzie należeć do najprzyjemniejszych - należy umyć twarz zimną wodą, a do wanny wrzucić pieniążek, który za jakiś czas zamieni się w górę pieniążków!!

3. W tym dniu kompletnie nikomu nic nie pożyczaj, więc sąsiadom najlepiej nie otwieraj ;)

4. ... i tak przypadkiem nie wybieraj się na zakupy! W Wigilie nie wolno wydać nawet grosza.

5. Sukienka wigilijna się rozpruła? Oh jaka szkoda.. Trudno, w tym dniu nie wolno niczego zszywać i zaszywać, to może spowodować, że cały przyszły rok będziesz coś naprawiać.

6. Pech, czy szczęście na przyszły rok?
 Wszystko zależy, kto przekroczy próg Twojego domu jako pierwszy: mężczyzna - szczęście, kobieta - pech.. (to nie fair!)

7. Liczba gości zasiadająca przy wigilijnym stole musi być koniecznie parzysta...w innym razie murowany pech!

8. Nie kłóć się w Wigilie, bo cały rok będziesz mieć konflikty z innymi, a przecież chyba żadna z nas tego nie chce!

9. Jesteś Panną? 
Jeżeli jesteś ciekawa, czy w przyszłym roku wyjdziesz za mąż, przekrój jabłko i policz pestki, jeżeli będzie to liczba parzysta, to odpowiedz jest pozytywna, a jeśli pestek jest więcej niż 6, to Twoje szczęście się pomnoży (Będziesz Mamą! ;))

10. I PAMIĘTAJ - JAKA WIGILIA TAKI CAŁY ROK, dlatego uśmiechaj się dużo, mów wiele ciepłych słów, bądź pomocna i serdeczna ( tylko nic nie pożyczaj!). A przyszły rok będzie należał do ciebie! ;) 

Wesołych Świąt Kochane!

Ja nadal wierzę, że zima nas jeszcze w tym roku zaskoczy! ;))

18 komentarzy:

  1. Kto wierzy w gusła temu dupa uschła - tak mówią

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam nie wierzę w te przesądy.
    Wesołych świąt I szczęśliwego nowego roku niech będzie jeszcze lepszy od innych dużo miłości uśmiechu w nowym roku oraz w Wigilię smacznych potraw życzy : Paulina
    http://pauline-memories.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się stosuję do jednego, którego nie wymieniłaś :) Od dzieciństwa mama każdej wigilii dzieli łuskami karpia, które trzeba nosić w portfeli i jest kasa cały rok :) W sumie nie miałam nigdy na co narzekać, łuski mnie chroniły hehe ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ten przesąd tez dobrze znam, ale niestety nie lubię karpi, a ich łuski są dla mnie obrzydliwe ;)) ale jak ci służy.. może spróbuję ?;))

      Usuń
    2. Ja też zawsze mam łuskę w portfelu ;) i nic w tym dniu nie kupuję, staram się wstać wcześnie co niekoniecznie mi wychodzi i obywam twarz zimną wodą, co miłe nie jest zwłaszcza jak człowiek niewyspany ;p

      Usuń
  4. Heh, w sumie większości nie znam. U mnie najpopularniejsze jest ostatnie wierzenie i to z mężczyzną (liczy się próg garażu??) ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Całe szczęście że nie wierzę w takie rzeczy :D Ale z innej beczki, też najchętniej skreśliłabym rok 2014, bo dał mi w kość ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, ja do tego tez podchodzę z przymrużeniem oka ;))
      Przykro mi, że to mówię, ale cieszę się że nie tylko dla mnie ten rok był okropny !:(

      Usuń
  6. kobieta i pech? :D hhihi jak to możliwe :Dja w przesądy nie wierzę, a mimo to uwielbiam je poznawać :) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  7. Spokojnych i radosnych Swiat Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poza Wigilią, mówi się, że Sylwester także jest zapowiedzią tego, jaki ma być cały rok :P
    Ja trochę wierzę w takie gusła, choć podobno mi nie wolno :P Ale przecież Święta to taki magiczny czas, że na szczyptę magii chyba można sobie pozwolić ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. o nieee a ja w wigilie robiłam ostatnie zakupy! :(
    :D:D:D i co ja teraz pocznę?! :D:D:D :*

    OdpowiedzUsuń
  10. ja tam nie wierze w przesady :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O większości czytam pierwszy raz, szkoda, że za późno, ale może w następnym roku zastosuje się do chociaż kilku? :d
    Trzymam kciuki, aby ten 2015 rok był dla Ciebie lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. szkoda ze nie widzialam tego postu wczensiej xDDD

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurczę a u mnie było 11 osób przy stole :( ech...
    Nie no wierzyć w przesądy nie wierzę, ale lubię poznawać :)

    OdpowiedzUsuń