Moda przemija, styl pozostaje - Chanel

Cześć Dziewczyny,

Każda z nas pewnie nieraz spotkała się ze zwrotem, że dana rzecz jest zaprojektowana "w stylu Chanel". Coco wylansowała elegancki kobiecy look na, który składa się legendarna mała czarna, tweedowy żakiet, torebka pikowana na łańcuszku, perły (dużo pereł!) i balerinki biało-czarne. 
Taki zestaw gwarantuje nam perfekcyjny wygląd i świadczy o naszej wielkiej klasie.

 I niekoniecznie musi na tych rzeczach widnieć logo domu mody Chanel ;)



Do stylu Chanel należy zaliczyć:

1. Tweedowy żakiet 
Pierwszy żakiet powstał 90 lat temu i nosiła go sama Coco. Jest nieśmiertelny, zawsze modny i zawsze prezentuje się rewelacyjnie!



2. Perły
Coco kochała perły. Była geniuszem w swoim fachu, więc nie mogła się mylić co do pereł. Białe perły są bardzo eleganckie i szykowne.


3. Chanel 2.55
Pikowana torebka, o której pisałam już nieraz. Klasyczna i nieśmiertelna. Zawsze modna i zachwycająca.


4. Biało-czarne pantofelki
Kolor biały i czarny był ulubionym Chanel i nie tylko, w tych balerinkach chodziła również Audrey Hepburn czy Grace Kelly.



5. Mała czarna
Legendarna mała czarna, którą każda z nas doskonale zna. Nie wyobrażam sobie szafy bez niej. Niejednokrotnie ratuje nam życie w kryzowych sytuacjach (na przykład nieplanowane wyjścia). Od lat 20 XX wieku każde pokolenie kobiet jest dozgonnie wdzięczne Coco, za czarną małą sukienkę ! 



Czy dorzuciłybyście coś jeszcze do tej listy? ;)

Coco Chanel to kopalnia inspiracji kobiecych. Była rewolucjonistką mody, wolę nie myśleć jakbyśmy się dzisiaj ubierały, gdyby nie Coco!

Całuję,
Lina

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam taki styl ,bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam taki styl, kocham perły, mam kolczyki, bransoletki i sznury na szyję ale bez certyfikatów. mała czarna to klasyka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te rzeczy bardzo mi się podobają, chociaż właściwie żadnej z nich nie mam :) Nawet moja "mała czarna" jest szara w czarne kwiaty - ale faktycznie, jest idealna na każdą okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A oglądałaś film "Coco avant Chanel"? Ja byłam bardzo rozczarowana tym filmem. Ale trzeba przyznać, że Coco miała świetny gust! Jej styl- chyba jako jedyny- jest ponadczasowy a metka jest rozpoznawalna przez wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mała czarna - numer 1 dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie kobieta-rewolucjonistka :) Uwielbiam takie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Baaaaardzo kobiece ciuszki i dodatki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię taką klasyczną elegancję, chociaż na co dzień preferuję wzory i kolory.

    OdpowiedzUsuń
  9. Perły są cudowne, marzę o takich ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam nosić czerń i biel. Kocham małą czarną i żakiety. Nie jestem przekonana co do pereł. Nie przepadam za nimi. Coco jest dla mnie wzorem elegancji <3
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham styl Chanel i wszystko co z nią związane! Ciekawy wpis :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń