Jaka powinna być nasza garderoba? Zasady doboru garderoby.

Cześć Dziewczyny,

Ostatnio na jednym z portali przeczytałam, że kobieta ma w swojej szafie około 70 % zbytecznych rzeczy, których raczej nigdy więcej nie założy. Każda z nas chce się na codzień prezentować się perfekcyjnie. Aby nam się to udało, musimy skompletować w szafie zestaw rzeczy, takich które nam na to pomogą. Czyli, jednym słowem, dziś o garderobie ;)




Czas zajrzeć do swojej szafy, i zastanowić się nad jej zawartością, czy tak przypadkiem nie posiada ona w swojej kolekcji rzeczy, których i tak już nigdy nie założymy? Wszystkiemu co nam się nie podoba, co ubieramy niechętnie i co nas rozczarowało, czas powiedzieć "do widzenia".                                                                                                                                                                           

Aby stworzyć swoją idealną garderobę, która nam będzie służyć w każdej sytuacji, musimy kierować się kilkoma bardzo prostymi zasadami.





1) Stwórz swój osobisty schemat kolorystyczny
- w garderobie powinny znaleźć się rzeczy zarówno w neutralnych kolorach: beżowym, czarnym, granatowym czy białym, jak i w naszych ulubionych kolorach, które pasują do naszego typu urody i stylu.







2) Najważniejsza jest podstawa

- nieraz już na blogu pisałam o rzeczach które koniecznie muszą się znaleźć w każdej szafie. Są to pozycje bazowe do tworzenia dziennych stylizacji. W naszym zbiorze powinna się znajdować biała koszula, dżinsy, żakiet/marynarka/ ołówkowa spódniczka, czarne szpilki.

W garderobę podstawową warto zainwestować, są to rzeczy które bezapelacyjnie muszą być!










3) Buty decydują o naszym wyglądzie 

- wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, ale nasz dobry wygląd zaczyna się właśnie od butów. I nie ważne czy ubieramy spodium, sukienkę wieczorową czy dżinsy to buty najczęściej dodają charakter  naszej stylizacji. Dzięki nim możemy wyglądać perfekcyjnie!








4) Dodatki - zasada "9"

- niedawno pierwszy raz usłyszałam o zasadzie "9" - Właściwa stylizacja powinna mieć nie więcej niż dziewięć różnych rzeczy łącznie z ubraniami. W tym rzucające się dodatki co najwyżej dwa. - z tą koncepcją całkowicie się zgadzam - co za dużo, to nie zdrowo!








5) Pozostań wierna swojemu podstawowemu stylowi!

- gdy budujesz swoją garderobę, słuchaj samej siebie. Nie ubieraj się na chama w eleganckie rzeczy, jak najlepiej czujesz się w dżinsach. Staraj się łączyć kilka stylów. Znajdź swoją inspirację, wybierz sobie dobrze ubraną celebrytkę, która ma praktycznie taki styl jak ty i się inspiruj nią - podglądaj jej stylizacje! 
Mogę Wam zdradzić, ale to już pewnie nie jest tajemnicą, że moją siostrą stylową jest Jessica Alba - uwielbiam jej garderobę!









I na koniec trzy najważniejsze zasady:


1.Metka projektanta służy TYLKO PRÓŻNOŚCI!
2.  ... i nigdy nie zapominaj o jakości materiałów!
3 Nie podążaj ślepo za modą, która i tak przeminie! ;))

Miłego weekendu,
Całuję, 
Lina

25 komentarzy:

  1. Właśnie ostatnio robiłam porządki w szafie i szafkach, wyciągnęłam 13 rzeczy ciągle myślałam, że je założę, ale to było bez sensu, bo tylko leżały lata bezczynnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgodzę się z szafową podstawą, są rzeczy, które mają charakter ponadczasowy i sprawdzą się w każdej sytuacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny post. Próbuje się zabrać za porządki w szafie, ale na razie mi to nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo w tym prawdy, choć ja zawsze mam problem z butami nie lubie ich kupować

    OdpowiedzUsuń
  5. Haha wszystko robię na opak chyba :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Po przeprowadzce moja garderoba wreszczie wygląda i zawiera to co trzeba :)
    Mimo to regularnie/co kilka m-cy robię rekonesans i pozbywqam się rzeczy - jeśli tak owe są (zazwyczaj przynajmniej kilka się znajdzie), których z różnych przyczyn nie noszę (siostra jest wtedy zachwycona :D)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post i pomysł na mój długi weekend. :) Czas najwyższy uwolnić szafę od zbędnych rzeczy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo mądry i przydatny post o szafie, też miałam niedawno podobny. uwielbiam takie porady które ułatwiają życie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ech, przeczytać - przeczytałam, zgadzam się co do słowa, ale... wprowadzić w życie o wiele trudniej! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja "garderoba" jest mała, więc nie ma w niej miejsca na niepotrzebne rzeczy. W takich artykułach % i dane wymyśla się na poczekaniu - serio! ;-)

    Twój tekst jest fajny, bo w przeciwieństwie do właśnie takich z gazet (z % wymyślonymi przez autorkę) nie zawiera wiekopomnych porad typu "koniecznie musisz mieć w szafie małą czarną, garsonkę, białą bluzkę, itp..." - wyliczanka, bez pomyślenia o tym, że nie każdy potrzebuje takich rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam nie za dużo miejsca na ciuchy a najwięcej miejsca zajmują właśnie te przeze mnie nie noszone, gdy zrobiłam przegląd co noszę a czego nie to 85% wyleciało z szafy ;) lepiej mieć kilka dobrych noszonych rzeczy niż 100 które leży bez celu

      Usuń
  11. Muszę w koncu sie zabrac za moja garderobe i zrobic porzadki ! :) Fajny post!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy post! Już od dawna zamierzam uporządkować szafę, bo faktycznie połowy rzeczy, która się w niej znajduje, już od dawna nie noszę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja stawiam na klasykę bo nie chcę co sezon wymieniać całej garderoby. kogo na to stać?
    hmmm mam sporo rzeczy, których nie noszę ale ciągle myślę, że może uda mi się schudnąć i znów będą dobrze leżały.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj zgadzam się, Alba ma świetny styl, podobają mi się zestawienia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O dziwo mam w szafie mniej niz 70 %, ktorych nie zaloze ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię czytać takie posty :) Zaczęłam powolutku kompletować swoją garderobę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dobry post!
    Jakiś czas temu sama wpadłam na plus minus podobne wnioski, zrobiłam porządek w szafie. Teraz moją modową misją jest skompletowanie szafy tak, by było stylowo, wygodnie, dobrze na każdą okazję :) Już zaczynam widzieć pierwsze efekty i jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie uświadomiłaś mi, że muszę trochę u siebie zrobić porządku w dodatkach i ewentualnie coś zrobić aby bardziej pasowały do stylu jaki obecnie mi towarzyszy. Choć z butami nie mam problemu dzięki skręceniu stawu więc adidasy i każda stylizacja tego lata będzie sportowa. :) Elegancka ewentualnie z balerinami, kochane szpilki zostaną w kartonie w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  19. świetne rady:) ja za każdym razem kiedy porządkuje szafę okazuje się, że jest tam ciągle sporo rzeczy, które muszą iść do 'odstrzału':)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobre rady. Widać, że znasz się na rzeczy ^^ Zgadzam się co do butów. Dla mnie są bardzo ważne. I uwielbiam kupować nowe :D Nic tak nie cieszy, jak nowe buty.
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  21. Super tekst, bardzo za niego dziękuję. Właśnie jestem w trakcie kompletowania swojej garderoby i twoje rady bardzo mi pomogą :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja właśnie rano kupiłam sobie nowe ciuszki i potem zrobiłam porządek w szafie, ale ostateczny,co mi nie pasuje to wyrzucam bo niektóre już kilka lat miały i teraz szukam w necie jak się ładnie i elegancko ubierać i fajnie, że natrafiłam na twój blog konkretne porady, które są pomocne ;) dzięki

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja niestety mam trochę zbędnych rzeczy, ale co roku przeglądam szczegółowo szafę i te niepotrzebne wyrzucam lub oddaję potrzebującym ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie : http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  24. Garderoby na wymiar to jak dla mnie świetne rozwiązanie. Zawsze nasze rzeczy są na wierzchu i nigdzie nie gromadzą się rzeczy stare i nieużywane, dlatego też zawsze mamy jakąś kontrolę nad naszymi ubraniami. Sama posiadam takie pomieszczenie i zdecydowanie zauważam różnicę.

    OdpowiedzUsuń