Dior Haute Couture Vintage

Cześć Dziewczyny, 

„Moje suknie to marzenia, które przybierają formę na kobiecym ciele”

C.Dior

         Dom mody Dior ma za sobą długo i wspaniałą historię. Młody chłopak z Normandii, który został pochłonięty przez świat mody – z początku specjalizował się w kapeluszach i nakryciach głowy. Jego talent i geniusz powoduje, że w wieku 41 lat zakłada najpotężniejszy do dziś dom mody – DIOR



         W latach 40 i 50 staje się modowym guru, wyznaczał trendy etykiety paryskiej. Na swoje pokazy nie wpuszczał Panów bez krawatu, a przed każdym pokazem mody konsultował się z jasnowidzem. Jego nazwisko stało się w momencie znane i cenione na całym świecie.

         Christian Dior najbardziej zaangażowany był w pokazy mody Dior Haute Couture. Sama nazwa pochodzi z francuskiego oznacza wysokie krawiectwo, które charakteryzuje się luksusem – ubrania są szyte na zamówienie indywidualnego klienta. Najważniejszą cechą tych projektów to wysoka jakość materiałów i wykończenia. Ciekawostka jest, że domy mody używające tej nazwy (Haute Couture) są zobowiązane przestrzegać określonych kryteriów na przykład: ręcznego szycia, określonej liczby pracowników i modelek, przynajmniej dwóch warsztatów oraz najmniej dwa pokazy różnych kolekcji rocznie.

Suknia po prawej pochodzi z 1950 roku, jest cudowna <3
Rok 1957
Zielono-biała suknia gościła na okładce Herper's Bazzar w roku 1950.
Cudowna ponad czasowa syrenka w tygrysie pręgi powstała 1953, a ja chętnie założyłabym ją dziś!
Koronkowa suknia z pięknym trenem idealnie nadawałaby się na ten jedyny dzień <3

         Uwielbiał luksus, elegancje i szyk. Rozpieszczał kobiety swoją modą. Nie sposób się tu nie zgodzić, że był mistrzem igły i nitki. Jak go tu nie wielbić? ;) 

Jedna z fotografii zdobi mój ekran telefonu, domyślacie się która? ;)
Lina

24 komentarze:

  1. ta z wieża Eiffla? przepiękne te suknie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne są :)
    Trzeba mieć nieźle rozwiniętą wyobraźnię, żeby zaprojektować coś tak pięknego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta koronkowa suknia jest rzeczywiście piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kreacje Diora! Zawsze jak oglądam relacje z wielkich gali typu Oskary, zawsze gwiazdy w jego sukniach najbardziej przyciągają mój wzrok. A zaraz po nich Valentino;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba każda z Nas chciałaby mieć jakąś kreację od Diora w swojej szafie :)ciekawy post :)

    Buziaki
    xo xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta z 1950 roku??
    A kreacje cudowne!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kto nie uwielbia Diora , ikona mody :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie poczytałabym biografię Diora, warto wiedzieć o nim więcej :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio oglądałam film o Chanel, ale o Diorze z chęcią też bym się trochę dowiedziała :) te suknie są tak piękne, że aż niewiarygodne, że były stworzone, aż tak dawno temu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne suknie! Dior potrafi tworzyć cudowne kreacje...

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie zaczęłam poranek z Twoim postem i powiem Ci, że chcę więcej takich poranków! Kiedy oglądałam te suknie z lat 50, na chwilę zapomniałam o całej modzie XVIII i XIX wieku i zatonęłam w marzeniach pod hasłem "ja chcę być tą modelką!".
    Suknia po prawej z pierwszego zdjęcia jest najpiękniejsza na świecie! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo ciekawy post, lubię dowiadywać się ciekawych rzeczy, a ten post o takich opowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Suknia na pierwszym zdjęciu - genialna!

    OdpowiedzUsuń
  14. Niesamowite suknie, robią wrażenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy wpis! Fajnie poczytać artykuły o historii mody.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa historia :) i piękne suknie, chciałabym mieć w szafie taką "zabytkową" ;p

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękne kreacje :) Ale nieosiągalne jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie chyba dla nikogo nie są osiągalne ;)

      Usuń
  18. Dior i jego perfekcyjne kreacje! Marzenie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem zachwycona. Chcę je, chcę je wszystkie.

    OdpowiedzUsuń