Moje olejove- love ;)


Cześć Dziewczyny,

         Od trzech lat jestem ogromną miłośniczką olejków. Stosuje je nie tylko do włosów, ale od pewnego momentów również do twarzy i paznokci.


          Pierwszy raz o stosowaniu olejków w pielęgnacji włosów usłyszałam od cioci mojego narzeczonego, która nawiasem mówiąc - ma piękne do pasa włosy. Jej partner, który pochodzi z Maroka doradził jej stosowanie oleju czosnkowego. Jego działaniem była zachwycona, a że ja byłam świeżo po ścięciu swoich długich włosów na rzecz boba – koniecznie mi poleciła :)

         Niestety, pierwsze swoje poważne zakupy musiałam zrobić na wakacjach w Tunezji - u nas w tym czasie nie były jeszcze takie popularne - a w Afryce i Azji, od tysięcy lat kobiety tak dbają o swoją urodę.  

Jakie oleje warto stosować?

         Olej kokosowy jest moim zdecydowanym faworytem. Nakładam go dwa razy dziennie na twarz - sprawdza się genialnie, a piękny zapach kokosu towarzyszy mi cały dzień. Szczególnie jest polecany do cery suchej jak i łojotokowej. Genialnie nawilża, a do tego ma właściwości antybakteryjne. Twarz po jego zastosowaniu - wbrew przekonaniu - wcale się nie błyszczy, nie jest tłusta, świetnie nadaje się pod makijaż. Aktualnie zaprzestałam używania wszelkich innych kremów, po których moja twarz mocno się błyszczała i lubiły mi się pojawiać ropne krosty. 



         Oprócz tego, stosuję go w pielęgnacji włosów. Idealnie nadaje się do suchych i zniszczonych - czyli moich :). Bardzo dobrze nawilża, nabłyszcza i dodaje witalności matowym włosom. Stosuje go przed każdym myciem w większej dawce (łyżka stołowa) i mniejszej (parę kropelek) po umyciu na wilgotne włosy. Spisuje się na medal. Polecam ;)

        Olej ze słodkich migdałów – następny mój ulubieniec, mam ogromną słabość do jego zapachu! Nadaje się idealnie do cery wrażliwej, starzejącej się, nie powoduje alergii. Nawilża i odżywia. Dobrze daje sobie radę z suchą cerą. Zapobiega powstawaniu rozstępów.


         Stosowany na włosy, podobnie jak jego poprzednicy, nawilża, wygładza, dodaje „energii”, a oprócz tego włosy po nim są wyjątkowo miękkie i zapobiega rozdwajaniu się włosów. 

         Olej arganowy (śmiało go można nazwać olejowym celebrytą – cieszy się ostatnio ogromną popularnością wśród producentów kosmetyków), niestety w swojej kolekcji już go nie mam, ale warto o nim wspomnieć, bo jego działanie może wielu z was się przydać. Jego niesamowity skład: polifenole, kwasy omega 6 i 9, witaminę E powoduje, że jego zastosowanie jest bardzo szerokie. Idealnie nadaje się do dojrzałej twarzy, zwalcza wolne rodniki, działa przeciwzmarszczkowo i do tego nawilża skórę. Możemy go stosować na całe ciało – pomaga w gojeniu się blizn i rozstępów. 

źródło zdjęcia: http://www.profarm.com.pl


         Włosy po zastosowaniu oleju arganowego są również odżywione, nawilżone, wygładzone. Śmiało możemy go dodawać do naszych ulubionych maseczek czy odżywek. Bardzo dobrze zabezpiecza końcówki.
Jedynym jego minusem jest cena – zawsze wyższa od pozostałych olejów.


         Olej czosnkowy nie jest już tak przyjemny w stosowaniu jak jego poprzednicy, no chyba, że ktoś kocha jego wyjątkowy zapach. Ale jego pozytywne działanie nie jest małe.Pomimo, iż sama nigdy nie stosowałam go na twarz, słyszałam o jego cudownym działaniu bakteriobójczym i anty trądzikowym. Dezynfekuje i goi rany.

Ten akurat pochodzi z Turcji, jego zapach jest bardzo intensywny! 

         Gdy zapuszczamy włosy nie możemy o nim zapomnieć – nie dość, że stymuluje wzrost włosa, przyspiesza jego porost to jeszcze wzmacnia cebulki. Włosy po nim staja się grubsze i są nawilżone. Jest to mało popularny w Polsce olej, ale w krajach arabskich jest pionierem wśród olejów.
Swoją droga Arabki zazwyczaj mają piękne długie gęste włosy ;)

Korzystacie z olejów?
Lina

24 komentarze:

  1. To tak: olej kokosowy znam, ale jako mieszankę (nie czysty), bo mam olej kokosowy z jakimiś domieszami, np.zieloną herbata i coś tam jeszcze, bardzo lubię efekt jaki daje na włosach ;) Migdałowego nie znam, arganowy znam, ale moje włosy go średnio polubiły (za to twarz bardzo!), a na ten czosnkowy to mnie skusiłaś! Muszę go poszukać koniecznie! Dzięki za info, bo nawet nie wiedziałam, że takowy istnieje :)
    Aaaa i jeszcze lubię rycynowy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas, nie wiem czemu, jest bardzo mało popularny :(

      Usuń
  2. A ten czosnkowy to można w aptece kupić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Aptece to nie wiem, ale w sklepie zielarskim powinien być dostępny :)

      Usuń
  3. ostatnio używałam tylko olej rycynowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oleje to również i moja miłość, choć sam olej to jednak trochę mało na moją twarz, a na jesień planuję sobie zakupić masło jojoba

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też jestem zwolenniczką olejowania:) Lubię z pestek granatu, migdałowy i kokosowy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja używam oleju arganowego i jestem zadowolona :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny blog :)
    A czy jakiś olejek nadaje się do cery mieszanej czy są przeznaczone raczej dla suchej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam cerę mieszaną i świetnie się u mnie sprawdza olej kokosowy :)

      Usuń
  8. uwielbiam oleje <3 może kiedyś się skuszę na ten czosnkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jeszcze nie ale zabieram sie za dokladny zakup moich olejkow, uwielbiam zapach kokosa wiec na pewno cos znajde dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  10. ja lubię kokosowy np. do masażu, albo w kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam olej kokosowy, ale bałam się go dawać na twarz, teraz spróbuję:]

    OdpowiedzUsuń
  12. smarowałam się olejem kokosowym w trakcie opalania :) ale później drapałam sie przez 2 dni :/ nie wiem czy delikatnego uczulenia nie dostałam.
    tak czy inaczej firma vatika jest spoko

    OdpowiedzUsuń
  13. Przymierzam się do kupna oleju do włosów, ale jakoś nie mogę się zdecydować, który wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy post :)
    Właśnie przymierzam się do kupna czegoś na rozdwojone końcówki.
    Ze względu na to, że moja świetna koleżanka odradziła chemię z drogerii i również zachwala olejki, pewnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię dodać łyżkę oleju do domowego peelingu kawowego, skóra jest potem tak gładka i nawilżona, że trudno przestać ją dotykać;P

    OdpowiedzUsuń
  16. No wlasnie, musze kupic sobie jakis dobry olejek c:

    OdpowiedzUsuń
  17. kokosowy używam na wlosy i od jakiegoś czasu zastanawiam się wlaśnie nad stosowaniem oleju do twarzy ale właściwie nie wiedziałam czy przy mojej tłustej cerze to dobry pomysł ...

    OdpowiedzUsuń
  18. ojej ! Również uwielbiam olejki do włosów! Genialnie wpływają na kondycje i połysk.

    + obserwujemy?
    www.izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja stosuje olejek z drzewa herbacianego i olej rycynowy :) Ale zaintrygowałaś mnie tym czosnkowym ... :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale fajne te oleje, pomyśleć, że jeszcze nigdy nie miałam. Muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń