Hugo Boss dla nazistów

Cześć Dziewczyny,

     Historia wielkich domów mody nie jednokrotnie jest mocno zaskakująca oraz, tak jak w tym przypadku, bulwersująca. Hugo Boss to dzisiaj firma, która jest uważana za wyznacznika smaku, jej projekty są bardzo eleganckie i klasyczne, a ceny powodują, że również elitarne i luksusowe. Jednak jej przeszłość nie jest taka kolorowa..

źródło: historiasladob.blogspot.com
     Hugo Boss w 1938 roku ruszył z produkcją mundurów dla SS i Wermachtu. Projekty realizowali przymusowi pracownicy głównie z Polski i Francji. Sam założyciel firmy – Hugo – po wojnie został skazany za związki z nazistami.


źródło:blog.huangstudio.com
źródło: samurailife.net
źródło: julietshimmer.blogspot.com


Bądź co bądź, musimy przyznać, że mundury były bardzo ciekawie zaprojektowane i dobrze uszyte. Żołnierze reprezentowali się w nich imponująco i stylowo.
źródło: www.freerepublic.com
źródło: niewiarygodne.pl
A Wy Dziewczyny, co powiecie na to, aby żołnierze nosili mundury z domu mody Hugo Boss? ;)
Całuje,
Lina
P.S Dziękuje P. za inspirację i pomysł na notatkę! Gdyby nie TY, w życiu sama bym się o tym nie dowiedziała!

21 komentarzy:

  1. Zaskakujesz mnie co raz bardziej tymi ciekawostkami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. niezły pomysł...choć i w tych zwykłych wyglądają mega sexi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie widziałam o tym że Hugo Boss takie rzeczy szył ! Niesamowite !

    Mogli by dla naszych szyć no jasne ale kogo w dzisiejszych czasach na to stać skoro jest to tak renomowana marka ?

    OdpowiedzUsuń
  4. a o tym nie wiedziąłam szczerze mowiac...bardzo ciekawy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o tym nie wiedziałam! ciekawe...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubimy nazistów ale jest trochę podejrzanych marek np. Siemens a mam kilka sztuk sprzętu tej firmy

    OdpowiedzUsuń
  7. a to ciekawe! i dobrze, że został skazany w końcu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, no to teraz wiem dlaczego te mundury takie stylowe mieli :P

    OdpowiedzUsuń
  9. przez myśl mi nie przyszło,że Hugo szył takie rzeczy, ale jak widać nie zaszkodziło mu to, wręcz przeciwnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie pomyślałabym, że to się wzięło od tego człowieka ;o

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiedziałam, że to wszystko zaczęło się od mundurów ;P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już kiedyś o tym czytałam i baardzo się zdziwiłam :D Ale co jak co, żołnierze zawsze muszą wyglądać nienagannie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. szok! nie zdawałam sobie sprawy! muszę mojemu mężowi powiedzieć, bo chyba nie zdaje sobie z tego sprawy...

    OdpowiedzUsuń
  14. jak o tym pierwszy raz usłyszałam to nie wierzyłam, a teraz z upływem czasu.. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie to również nowość ;) ale trzeba przyznać mundury niczego sobie.

    OdpowiedzUsuń
  16. nie wiedziałam o tym - ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  17. Niezła ciekawostka - nie słyszałam o tym wcześniej :))

    OdpowiedzUsuń