Pola Negri i jej czerwone paznokcie!

Cześć Dziewczyny,

„Kobieta nie powinna ukrywać swej piękności do tego stopnia, by utracić ludzki wygląd.”

Pola Negr

No i proszę, nasza Polka przyczyniła się do tego, że miliony kobiet na świecie malują paznokcie na czerwono! Ponoć, lakiery w odcieniach czerwonych i bordowych, do dzisiaj najlepiej się sprzedają. Jest symbolem elegancji, klasy i famme fatal! I powiedzcie mi, co by zrobiły kobiety na całym świecie, gdyby nie nasza rodaczka – Pola Negri?
Nawet nie wiecie, ile radości mi daje pisanie o tak legendarnej kobiecie, która zmieniła bieg historii, oczywiście naszej -  kobiecej, i była Polką!  Duma mnie rozpiera. Jej śladami poszły największe gwiazdy kina, między innymi Marilyn Monroe, która z kolorem czerwonym na paznokciach się nie rozstawała.


Pola Negri jako pierwsza kobieta wprowadziła też zwyczaj malowania paznokci u stóp. Oczywiście jej paznokcie były pokryte kolorem czerwonym. Kiedy przyszła z takim pedikiurem do wytwórni filmowej, wywołała najpierw zdziwienie i przerażenie, że jej stopy krwawią, a później - skandal. I tak przeszła do historii jako pierwsza kobieta z czerwonymi paznokciami!
Pola Negri była prawdziwą gwiazdą kina lat 20,  była tajemnicza i niedostępna. Była ulubienicą milionów ludzi na całym świecie, jednak największą sławą cieszyła się w Stanach Zjednoczonych i Niemczech. Stworzyła typ kobiety - „femme fatale” - kobiety zmysłowej, opętanej emocjami i eleganckiej. 

         .. aaa notkę pisałam oczywiście w czerwonych paznokciach ;)

Miłego weekendu!
Lina

16 komentarzy:

  1. Ale super!! Nie wiedziałam tego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też o tym nie wiedziałam, bardzo lubię czerwone lakiery;) baardzo inspirująca kobieta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I had no idea about this! WOW! Well thank you Pola very much,my toenails would be looking awful if I don't paint them all the time ,lol ;)

    Great blog,following you via GFC,hope you can check out mine blog,xo

    http://devil-wears-gabbana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. i ja też nic a nic nie wiedziałam! Ale numer!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze wiedzieć:-))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cóż, pomyśleć, że to co dziś normalne, kiedyś potrafiło wzbudzać kontrowersje!

    Dołączam do obserwujących i dziękuję za komentarz:))

    OdpowiedzUsuń
  7. zaskoczyłaś mnie, bo nigdy wcześniej o niej nie słyszłam :O uwielbiam czerwień na paznokciach :)
    zostałaś u mnie otagowana, zapraszam :)http://oh-wow-lovely.blogspot.com/2012/12/tag-liebster-blog-pare-sow-o-ksiazce.html

    OdpowiedzUsuń
  8. lubię czerwone paznokcie, ale aktualnie mam miętowe^^

    zapraszam na konkurs, któy trwa tylko do jutra! :)
    http://czaaki.blogspot.com/2012/11/konkurs-wygraj-bon-do-sklepu-mergpl.html?showComment=1354137649432#c8636902993592504188

    OdpowiedzUsuń
  9. nie wiedziałam ze to ona pierwsza pomalowała! Takie posty sa przydatne:)

    miałam to szczęście że pierwszy olej do OCM: kokosowy, był cudowny, bo kolejne jakie stosowałam powodowały wysyp, podrażnienie albo brak efektów i gdybym go nie odkryła na początku stosowania OCM to bym się zraziła do tej metody.

    Podobnie miałam z włosami: przez bardzo długi czss żaden olej nie działał super, albo było bez zmian albo gorzej. Dopiero po 8 miesiącach kupiłam jojoba, potem dostałam arganowy, znowu kupiłam lniany i oliwkę BD- teraz widzę że te oleje lubię moje włosy. A przez 8 miesięcy było bez szału

    OdpowiedzUsuń
  10. też nie wiedziała, że Ona pierwsza, świetnie:]

    OdpowiedzUsuń
  11. zainspirowałaś mnie i chyba też sobie pomaluje paznokcie na czerwono :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Łał :) przerzucam się na czerwień w styl femme fatale :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czerwony kolor na paznokciach jest niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe..nie wiedziałam, że właśnie ona to zapoczątkowała.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mainly because it is such an abstract generalization, but the antioxidant qualities!
    How does it control appetite and cover numerous health risks is the only efficient way to really
    get rid of the LDL and gives a person that previously didn't feel full now feels fuller sooner. Using a cleanser that is too harsh the importance of the Dead Sea salts and minerals which are highly beneficial in removing skin problems.

    Feel free to visit my weblog: kollagenintensivscam.com

    OdpowiedzUsuń