I love Paris!

Cześć Dziewczyny, 

„Między Londynem a Paryżem jest taka różnica, że Paryż jest dla cudzoziemców, a Londyn dla Anglików. Anglia zbudowała Londyn na swój własny użytek, a Francja zbudowała Paryż dla całego świata.”

Ralph Waldo Emerson 

Nigdy nie byłam w Paryżu i kompletnie go nie znam. Oprócz, oczywiście, światowej sławy wieży Eiffla, Łuku Triumfalnego i Pól Elizejskich, niewiele więcej kojarzę z tym miastem. Ale pomimo iż jest mi ono obce -  już go kocham, za sprawą dwóch cudownych osób – Audrey Hepbrun i jej musicalu „Zabawna buzia” oraz za sprawą wspaniałego fotografa dnia codziennego Paryża – Roberta Doisneau. Moje wyobrażenie o Paryżu, jako mieście magicznym, romantycznym, wyjątkowym i klimatycznym fotograf w 100% uzasadnił.
Kim był Robert Doisneau?

zdjęcie: www.wikipedia.pl 
       Robert Doisneau był mistrzem fotografii z połowy XX wieku, genialnym obserwatorem dnia codziennego Paryża. Kochał to miasto i kochał ludzi w nim żyjących. Był przede wszystkim jajcarzem, liczne jego fotografie rozśmieszają odbiorców po dzisiejszy dzień. Pozostawił po sobie wiele wspaniałych ujęć. A jedno z nich przeszło już do legendy.
Pocałunek przed Hôtel de Ville


Fotografia całującej się pary powstała w roku 1950 i momentalnie uzyskała miano legendy. Na pierwszy rzut oka scenka wydaję się banalna jednak jest romantyczna i magiczna. Autor przez wiele lat utrzymywał, że zdjęcie zostało zrobione spontanicznie, jednak w 1993 roku para przedstawiona na zdjęciu, wyjawiła, iż była zatrudniona przez autora i wygrała rozprawę sądową przeciwko Robertowi. Pomimo skandalu, zdjęcie nie straciło, ani na wartości, ani na swojej legendzie. Nadal jest najważniejszym dziełem w życiu fotografa.
Prace Roberta

     Aby bliżej Wam przybliżyć postać Roberta i charakter jego prac, koniecznie muszę Wam pokazać parę moich ulubionych jego dzieł. Dla mnie, on był mistrzem! Nikt, tak jak on, nie potrafił przedstawić magii Paryża. Jego zdjęcia są ponadczasowe i legendarne. Wiele artystów do dziś wzoruje się na jego pracy.


















    Co Wy Dziewczyny sądzicie o jego pracach? Podobaja się Wam? Lubicie oglądać fotografię? ;)

Całuję,
Lina



28 komentarzy:

  1. Piękne jest to zdjęcie "całującej się pary" i wcale nie przeszkadza mi fakt, ze było to ustawione. Uwielbiam oglądać zdjęcia zwłaszcza w albumach. Mogę te same fotografie oglądać po kilkadziesiąt razy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się podobają! Zdjęcie całującej się pary jest niesamowite. Lubię oglądać takie stare, klimatyczne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny wpis, genialne są te fotografie, pocałunek rzeczywiście magiczny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne zdjęcia :)
    świetny wpis .
    obserwuję !
    dziękuje za komentarz .

    OdpowiedzUsuń
  5. strasznie lubię oglądać, a te tutaj są świetne, podoba mi się taki klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudowne fotografie praktycznie każda z nich mogłaby być kaztką okolicznościową lub widokówka - niesamowite

    OdpowiedzUsuń
  7. genialne photos !! w Paryzu bywam co roku i za kazdym razem zachwycam sie nim na nowo ...i nowo...

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny cyctat, chciałabym kiedyś tam pojechać :)

    a zdjęcia są piękne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta fotka z pocałunkiem rzeczywiście ujmująca ;)

    Ja także nie byłam w Paryżu, ale byłam w Londynie ;) i nie mogę zgodzić się z Emersonem - Londyn także jest dla wszystkich ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja byłam w Paryżu i obiecałam sobie, że do niego wrócę...

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny post! Jeszcze nie byłam w Paryżu, ale mam nadzieję to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wspaniałe te zdjęcia :))
    marzy mi się podróż do Paryża^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam zdjęcia w tym stylu!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja wyobrażam sobie Paryż jako romantyczne i magiczne miejsce, ciekawe czy gdybym tam była to bym się zawiodła.
    Mnie urzekło zdjęcie z królikiem na tle wieży Eiffla<3
    ale przyznam szczerze, że nigdy nie słyszałam o tym fotografie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moim marzeniem jest podróż do Paryża ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. ja byłam w Paryżu, wieża robi ogromne wrażenie:) poza tym cały Paryż robi wielkie wow:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja bardzo lubię oglądać zdjęcia, robić również :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z chęcią bym odwiedziła :) A zdjęcia bardzo klimatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię fotografie i taki styl. Bardzo mi się podobają:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Rewelacyjne fotografie! Aż chciałoby się przenieść w tamte lata choć na parę chwil.

    OdpowiedzUsuń
  21. rewelacyjna fotografia, ale współczesny Paryż też jest magiczny

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne zdjęcia,świetny post!
    OBSERWUJĘ!
    Zapraszam do siebie ja dopiero zaczynam mam nadzieję na wsparcie :)
    www.my-way-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Taki nietypowy blog, całkiem ciekawie tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  24. Prace przepiękne :) A do Paryża oczywiście chyba jak większość osób marzę się wybrać ;) Pozdrawiam i obserwuje !

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne:)
    dodaję również do obserwowanych:)

    OdpowiedzUsuń