Blue Jasmine - dama Woodego Allena

Cześć Dziewczyny,

Parę dni temu odbyło się rozdanie Oscarów. W tym roku statuetkę za najlepszą aktorkę pierwszoplanową dostała Cate Blanchett. Dla mnie osobiście to nie było żadne zaskoczenie, w głębi serca liczyłam na jej zwycięstwo. Film, za który uzyskała nominacje, był po prostu fenomenalny, a jej gra - mistrzowska. 

Mowa tu oczywiście o produkcji Woody Allena - "Blue Jasmine".



Już po pierwszych paru minutach wiedziałam, że ten film będzie rajem dla moich oczu. Główna bohaterka z torebką i paskiem Hermesa, żakietem od Chanel z walizki Louisa Vuittona. A na ręce, oczywiście, klasyczny zegarek od Cartiera. 


Dlaczego pisze o tym filmie? Nigdy wcześniej nie robiłam recenzji filmowych, ale „Blue Jasmine” w pewnym sensie odpowiada na pytanie -  najbardziej mnie nurtujące - jak być stylową kobietą?
Żakiet Chanel wraz z koralami to prawdziwa klasyka!
 Sama bohaterka zawikłana w różnego rodzaje problemy (głównie psychiczne), jest ogromną materialistką i egoistką. Jasmine jest pozbawiona jakikolwiek uczuć i liczy się dla niej tylko jej osoba oraz pieniądze. 
Takie zdecydowanie NIE CHCEMY BYĆ!

Jednak z drugiej strony jest niesamowicie stylową osobą. Zawsze nienagnanie ubrana, zakochana w prostych i klasycznych stylizacjach. Jej ponad czasowa szafa, jest ożywiana dodatkami ( na przykład okularami, naszyjnikami, delikatnymi kolczykami czy bransoletkami). Wygląda zawsze estetycznie.
Krótko mówiąc Jasmine to bardzo ładna. zgrabna, zadbana  i do tego perfekcyjnie ubrana kobieta, a takie CHCEMY BYĆ. 
Torebka Hermesa była niejednokrotnie "gwiazdą" jej stylizacji.

Co powoduje, że Jasmine wygląda jak prawdziwa dama ?

1) estetycznie ułożone włosy - ZAWSZE
2) delikatny, subtelny makijaż
3) dopasowane stroje w dobrym stanie i starannie wyprasowane, w tym:
-żakiet  od Chanel -  niesamowity krój, który zachwyca od momenty kiedy Coco go założyła, podobne znajdziemy na przykład w Mohito,
- biała bluzka w stanie idealnym
4) dodatki (diabeł tkwi w szczegółach - pamiętaj!)
- zegarek Cartiera - czyli klasyka na pasku skórzanym, taki model z łatwością zastąpimy jakimkolwiek zegarkiem z innej (dużo tańszej)  firmy

- torebka Hermesa - ukochana torebka księżnej Grace Kelly, szczególnie okazale prezentuję się z przewieszoną apaszką, podobne modele znajdziemy na przykład w Glitterze czy H&M
- okulary przeciwsłoneczne


Jasmine ślepo podążała za bogactwem, kochała luksus. Ale przecież można wyglądać stylowo i być damą bez markowych metek. 
I to  łatwością ;)

Zbliża się weekend, jeżeli nie posiadacie planów na wolne chwile, polecam ;)


Całuję, 
Lina

20 komentarzy:

  1. Kilka dni temu oglądałam ten film i też już po chwili wiedziałam, że będzie super :D. Bardzo lubię filmy Allena, a ten został chyba moim ulubionym. Świetna aktorka, świetne stroje, świetny scenariusz i wszystko świetne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam ale kiedyś o nim czytałam, chyba obejrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Urzekł mnie ten żakiet od Chanel :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie widziałam tego filmu, ale słyszałam, że jest naprawdę świetny! A Cate Blanchett faktycznie wyglądała w nim perfekcyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. musze obejrzec bede czesciej zagladac tutaj bo lubie taki styl :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już tyle czasu czaję się na ten film... Szkoda, że nie mogłam obejrzeć go w kinie przez nawał roboty. Echhh a kreacje cudowne, normalnie uczta dla oczu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam filmu, ale widać już po zdjęciach, że bohaterka filmu to stylowa kobieta ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. dodałam do zakładek, obejrzę w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ...i pomyśleć, że ja analizowałam tą produkcję pod zupełnie innym kątem :) Ale popieram pochwałę kreacji (aktorskiej, o stylizacjach się nie wypowiem - żadna ze mnie ekspertka) Blanchett. Oscar, choć komercyjny, w pełni zasłużony :)

    OdpowiedzUsuń
  10. muszę obejrzeć. O, widzę masz posta o piciu drożdży.. w wolnej chwili poczytam,chciałabym zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Koniecnie muszę obejrzeć ten film, jakie piękne stylizacje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie widziałam tego filmu, zaś Cate Blanchett kojarzy mi się najbardziej w roli Galadrieli we Władcy pierścieni :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne stylizacje, bardzo eleganckie <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie oglądałam tego filmu, ale bardzo mnie do niego zachęciłaś:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. koniecznie muszę obejrzeć ten film !:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Obejrzałam wszystkie oscarowe nominacji, poza ,,Blue Jasmine'', ze zwyciężczynią tegorocznych Oskarów- Cate.
    Woody Allan trochę mi sie już przejadł,więc ostateczną opinie wydam po obejrzeniu:)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja odebrałam film w ten sposób że to czy jesteś damą zaczyna się w głowie a nie w portfelu: )

    OdpowiedzUsuń