Dama z piórem

Cześć Dziewczyny,

         Dzisiaj chciałam napisać Wam parę słów o piórze. Nie od dziś wiadomo, że jedna z zasad savoir-vivre głosi o tym, aby w swojej kolekcji mieć przynajmniej jedno eleganckie pióro.  Wyobrażacie sobie poważnego biznesmena, który podpisuję ważne dokumenty długopisem reklamującym markę jakiś podrzędnych produktów?

źródło:http://inkophile.wordpress.com
To nie ważne, czy zajmujemy się na co dzień poważnym biznesem, czy jesteśmy, po prostu, kobietami opiekującymi się domem. Każda z nas powinna posiadać jedno porządne, stylowe pióro. Jeśli nie lubimy pisać piórem, to długopis, robiony na jego wzór. Również elegancki.

Każda dama powinna zaopatrzyć się w porządne przybory do pisania. Nic tak nam nie doda elegancji i stylu, jak podczas sytuacji, która wymaga od nas podpisu, wyciągniemy z torebki porządne pióro.

Jak powinno wyglądać pióro, stylowej kobiety? Jak je wybrać?

-  jeżeli będziemy używać go większości do składania podpisów, powinno być cięższe, a jeżeli na co dzień piszemy zdecydowanie więcej, lżejsze, aby nie obciążać dłoni,
- należy wybrać odpowiednią grubość stalówki, od niej zależy czy litery będą grubsze, czy chudsze,
- sposób napełniania atramentu – tłoczek lub nabój,
- damskie pióro powinno mieć akcenty kobiece (np. cyrkonie)

Należy pamiętać, że porządne pióro, traktuje się jak biżuterię ; )

Pióro Grace Kelly

źródło zdjęć: http://tompi.pl/

          Moim wymarzonym piórem jest pióro wieczne firmy MontBlanc. W 2012 roku wypuścili na rynek limitowaną serię Princesse Grace De Monaco. Jest wykonany z drogocennej żywicy ze złoconymi wykończeniami. Na koronie skuwki są wygrawerowane inicjały Grace Kelly. Oprócz tego stalówka jest z 18 kt. złota, a w środku jest małe serduszko. Różowy trapez symbolizuje naszyjnik księżnej.

Liczba wyprodukowanych sztuk : 950
Cena: 3 280 zł

         Z tej serii pojawił się również długopis, jego klips jest inspirowany naszyjnikiem jaki Grace dostała w dniu ślubu. Również wygrawerowanymi inicjałami księżnej.  Prawda, że piękny? <3

źródło zdjęć:http://tompi.pl/


Liczba wyprodukowanych sztuk: 690
Cena: 2 280 zł

     A Wy Dziewczyny, preferujecie pióro czy długopis? Posiadacie eleganckie przypory do pisania? Czy tak jak ja, jesteś w trakcie planowania zakupu ( z góry podkreślam, w planach (niestety) nie mam pióra Grace Kelly:))?
     Całuje, 
     Lina

32 komentarze:

  1. Haha nie wyobrażam sobie, żeby podpisywał się zwykłym długopisem, który jest gadżetem reklamowym :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wolę pisać długopisem, ale lubię, gdy jest stylowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To pióro jest piękne. Ja wolę długopisy, chociaż muszą być one ładne, a nie 'byle jakie' ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie ta pielęgnacja zaczyna już podchodzić pod hobby :D

    OdpowiedzUsuń
  5. przepiękne. ja w ogóle lubię wszelakie gadżety, więc i mam ładny zestaw do pisania. nie jest to co prawda Mont Blanc ale świetnie się spisuje, stylowo wygląda- aż chce się po niego sięgać;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pióro jest cudowne, jednak cena powala :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kiedyś używałam pióra - zaczęłam w podstawówce, teraz nic nie podpisuję, praktycznie nie piszę już odręcznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne, jednak wolę długopis:) Jednak co do niego również musi spełniać odpowiednie kryteria. Przede wszystkim musi pisać cieniutko:) Inaczej nie przejdzie mojego testu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne pióro ale trochę drogie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Osttanio piórem pisałam chyba w liceum w 1 albo 2 klasie, ale to tylko przez pare mesiecy bo ja lubię pisac bardzo szybko i o wiele bardziej wolę długopisy :) Poza tym piszę jak kura pazurem !

    OdpowiedzUsuń
  11. kiedyś brałam udział w konkursie pisania piórem, maaaatko, litery musiały byc w odpowiednich miejscach odpowiednio podociskane, tak się namęczyłam, że nie mogę nawet patrzeć na jakiekolwiek pióro! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak byłam mała w podstawówce mama kazał mi pisać zawsze piórem i strasznie mnie to denerwowało bo wszystkie dzieci miały normalne długopisy :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Looks so elegant! I am following you on GFC, would be very happy if you did the same! Maybe you also wanna follow on facebook and bloglovin? Let me know!I am also hosting a giveaway. Kisses <3<3

    Love sushi and fashion
    Facebook page

    OdpowiedzUsuń
  14. nie zwracam uwagi na takie rzeczy przewaznie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję :)

    śliczne te pióra, ale ja preferuję długopisy. mam za brzydki charakter pisma.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe są i pióro i długopis. Ja na co dzień używam długopisu i to lekkiego - całe dnie na uczelni tego ode mnie wymagają :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczny komplecik :)
    Ja piszę długopisem, bo na studiach tak wygodniej. Piórem nie da rady się tak szybko pisać.
    Ale mam dwa eleganckie pióra na tłoczek - chyba muszę je odkurzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. No , no ładny ten kompleet . :D I bardzo fajny blog !!! Ja dopiero zaczynam ale zapraszam na mojego bloga :D http://niki-nikii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. miałam pióro z Parkera, może nie tak drogie jak to, ale długo mi służyło:)

    OdpowiedzUsuń
  21. oczywiście, że piękne!
    nie zwracam zbytnio uwagi, czym się podpisuję, moim zdaniem bardziej liczy się charakter pisma :) chociaż fakt, miło byłoby mieć taki długopis (bo piórem pisać nie lubię i chyba już nawet nie umiem) dla samej satysfakcji posiadania :)

    OdpowiedzUsuń
  22. uwielbiam pióra, ale każde zniszczę, gdy piszę, to bardzo mocno naciskam pisadło i stalówki tego nie wytrzymują :/

    OdpowiedzUsuń
  23. nigdy nie byłam fanką piór, kiedyś i owszem, pisałam nim, ale z roku na rok przywiązywałam się do długopisów i szybkości z jaką robiłam notatki. piórem co prawda pisałam ładniej i bardziej starannie, ale z biegiem czasu mój charakter pisma tak się pogorszył, że teraz nawet pióro nie pomoże :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam, mam swoją kolekcję (matura, kolejne dyplomy) i nie wyobrażam sobie ich nie używać :) i czyścić...
    Ale takie ze zdjęcia, to raczej marzenie...

    OdpowiedzUsuń
  25. Mnie jest to w sumie obojętne. Przepraszam bardzo, ale ryknęłam opętańczym śmiechem przy zdaniu, że kobiece pióro musi mieć cyrkonie :D

    OdpowiedzUsuń
  26. jak byłam młodsza to też pisałam piórem...a teraz dlugopisiki

    OdpowiedzUsuń
  27. ja tez pisałam ale jak miałam 10 lat :)
    ale bardzi miło wspominam pióro :)

    OdpowiedzUsuń
  28. jak byłam młodsza, uwielbiałam pisać piórem! teraz to chyba wynika z tego, że jak najszybciej zrobić notatki - więc długopis ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Niestety notatki piszę długopisem, ale posiadam pióro (chociaż nie jest takie piękne, jak na zdjęciu powyżej)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jest piękne <3
    zawsze lubiłam pisać piórem, ale teraz już tylko długopisy używam ;))

    OdpowiedzUsuń
  31. trzeba przyznać, ze to stylowe i gustowne cacko szkoda tylko, że pióra są tak drogie ;/ ale to inwestycja na lata.

    OdpowiedzUsuń
  32. ja nic specjalnego nie mam do pisania.:/ ale te pióra piękne szkoda tylko że takie drogie :P

    OdpowiedzUsuń