"Keep Calm and Carry On" - historia powstania

Cześć Dziewczyny,
„Keep Calm and Carry on” (“Zachowaj spokój i rób swoje”)

Pewnie każda z nas kojarzy „Keep Calm and Carry on”. A czy każda zna historie powstania tego plakatu?
Spokojnie, do niedawna sama jej nie znałam, dziś postanowiłam się z Wami podzielić moim odkryciem. Dla mnie – głęboko szokującym;)
Trochę historii
Plakat propagandowy „Keep Calm and Carry on” pochodzi z roku 1939. Został wyprodukowany w trakcie II wojny światowej przez rząd brytyjski w celu uspokojenia i zjednoczenia Brytyjczyków w razie inwazji wojska niemieckiego. Wyprodukowano go w 2 milionowym nakładzie. Plakatu nigdy nie wywieszono, a do dziś nie wiadomo dlaczego kopie przepadły.
Biała korona na posterze symbolizowała, że jest to przesłanie króla Jerzego VI. Każdy plakat był koloru czerwonego i zawsze użyto tej samej czcionki. Oprócz tego najpopularniejszego hasła propagandowego, były jeszcze kilka innych przykłady: Your Courage (Twoja odwaga), Your Cheerfulness (Twoja pogoda ducha), Your Resolution (Twoja rezolucja) czy Bring Us Victory (przyniosą nam zwycięstwo). 
Znaczenie plakatu dzisiaj
      Plakat przypadkowo został odkryty w 2000r. przez małżeństwo prowadzące księgarnie w Alnwick. Aktualnie poster propagandowy cieszy się taką popularnością, że jest wykorzystywany do celów komercyjnych.

 Dziś w internecie możemy znaleźć wiele podobnych plakatów, robionych na wzór legendarnego brytyjskiego. Zawierają różne przesłania, często zabawne ;) Oprócz tego motyw „Keep Calm and..” jest wykorzystywany na kubkach, T-shirtach, czy torebkach.



I najważniejsze hasło dla każdej z nas, nie ważne co się dzieje, zawsze bądź spokojna i bądź księżniczką ;)
Całuje,
 Lina

11 komentarzy:

  1. wow, nie miałam pojęcia, że ten plakat ma tak ciekawą historię. myślałam, że pewnie jakiś internauta to wymyślił i się przyjęło, a tu proszę ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. I nawet plakat ma swoją historię... :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, ja zawsze myślałam, że to jakaś firma odzieżowa to wymyśliła, a tu taka historia :)

    Napisało Ci się 'kupkach' zamiast 'kubkach' ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. tyle razy widziałam ten znaczek i nawet się nie zastanowiłam nad tym czy ma jakaś historię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. no proszę kilka ciekawych historycznych faktów:)

    OdpowiedzUsuń
  6. no proszę kilka interesujących historycznych faktów:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio szukałam właśnie skąd wzięło się to "keep calm". Też bym nie wpadła, że to hasło powstało podczas II wojny światowej..

    OdpowiedzUsuń
  8. historię znałam, bo właśnie kiedyś się zainteresowałam skąd to się właściwie wzięło. Mam taką obudowę na komórkę i często osoby mnie pytają co to znaczy i wtedy mogę się pochwalić znajomością historii;D A swoją drogą uwielbiam ten motyw i chcę taki kubeczek;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie piję kawę z kubka z tym napisem :)

    OdpowiedzUsuń