Hygge klucz do szczęścia

"Hygge klucz do szczęścia" to książka pełna ciepła i miłości, napisana przez dyrektora Instytutu Badań nad Szczęściem w Kopenhadze. Wypełniona po brzegi pięknymi fotografiami oraz cennymi radami jak zmienić swoje życie, aby było bardziej hygge.


Hygge klucz do szczęścia

Duńczycy są najszczęśliwszym narodem na świecie, cieszą się z drobnostek, żyją wolniej i spędzają dużo czasu z najbliższymi. Uwielbiają świeczki, półmrok, spokój i komfort. Autor książki przekonuje nas, że najlepsze rzeczy są za darmo, a spędzanie samotnie popołudnia w deszczowy dzień pod kocem w jednej ręce z kubkiem ulubionej herbaty, w drugiej z książką - jest bardzo hygge!

Hygge co to jest

Co oznacza słowo "hygge"?


Niestety słowa hygge nie da się przetłumaczyć na język Polski, jednak oznacza ono coś w stylu uczucia szczęścia, spokoju i komfortu.

Aby spędzić wieczór hygge należy sobie zapewnić:

-> świece, które dają odpowiednie hygge światło,
-> ulubioną czekoladę oraz herbatę,
-> dobrą książkę bądź film,
-> wełniane skarpety, ciepły sweterek,
-> miły kocyk


Duńczycy szczęśliwym narodem


Duński sposób na życie w harmonii, w przyjemności polega na budowaniu pozytywnych i bliskich relacji międzyludzkich, docenianiu świąt, spotkań rodzinnych i przyjacielskich. Najprostsze i najoczywistsze rzeczy pod słońcem często są dla nas niewidoczne. A ponieważ jestem estetką - pokochałam książkę za piękne wydanie oraz za przypomnienie mi, że szczęście to składowa małych przyjemności. Pomimo, iż nie zawiera jak dla mnie odkrywczych treści, to i tak z chęcią jeszcze nie raz do niej wrócę, bo autor w bardzo ciepły i klimatyczny sposób przypomina, że warto czasami zwolnić i celebrować swoje życie w hygge stylu ;)


Hygge klucz do szczęścia
Hygge klucz do szczęścia
Hygge klucz do szczęścia

9 komentarzy:

  1. Znam tę książkę. Pisałam o niej ostatnio - zapraszam do mnie :) A wrażenie mam bardzo podobne do Ciebie. Odkrywcza nie jest :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne zdjęcia, chciałabym z ciekawości przeczytać tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie tutaj zmiany na blogu :) Pięknie! Radziłabym tylko usunąć ten brzydki pasek u góry z bloggera :)

    A książki nie znam, jest dość nietypowa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka fajna. Mega ciekawa okładka która od razu zachęca. Ja lubię takie mini poradniki.. może się skuszę. :)

    Pozdrawiam, Olivia
    http://dalilahome.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. manifest hygge całkiem mi odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie...bo zazwyczaj to co jest dla nas oczywiste pomijamy...a ta książka zwraca uwage na proste rzeczy :D

    Pozdrawiam :D
    Jagoda z mrsblueberry3.blogspot.com :D

    OdpowiedzUsuń