Rzeczy, które zwdzięczamy Coco Chanel

Cześć Dziewczyny, 

Dzisiaj wzięłam pod lupę twórczość Coco Chanel i zrobiłam listę pięciu rzeczy, za które do dziś jesteśmy jej najbardziej wdzięczne!  

..co by się z nami dzisiaj działo, gdyby nie Coco.. ;)


Wszyscy znają jej nazwisko – Chanel. Jest ikoną mody, stylu i klasy. Odmieniła wizerunek kobiet. Dzięki niej ubieramy się dzisiaj wygodniej, a jej projekty pomimo iż wtedy wydawały się nowatorskie, teraz uchodzą za klasykę

Coco tworzyła dla kobiet silnych, pewnych siebie, zaradnych ale także pełnych wdzięku i zmysłowości.

Co zawdzięczamy Coco? ;)

1. Mała czarna - to jej najsłynniejsze dzieło. Najpierw ją pokochała Audrey Hepburn i  Givenchy, teraz kochają ją miliony. Niezastąpiona i bardzo uniwersalna. Zaprojektowana przez Coco tak, aby każda kobieta wyglądała w niej dobrze. Była dostępna tylko w kolorze czarnym tylko dlatego, aby Kobiety nie musiały obawiać się plam! No, proszę, ja o tym nie wiedziałam! ;)


2. Dżersejowa sukienka. Wygodna i zawsze modna. Aktualnie, uległa delikatnym zmianom, jednak już wtedy zazwyczaj była do kolana.

3. Kostiumy ze spódnicą do kolan z żakietem bez klap i kołnierzyka  - to powinien być podstawowy zestaw każdej eleganckiej kobiety, Coco szczególnie upodobała sobie biało-czarny. Ona jako pierwsza zapożyczyła z męskiej szafy marynarki i żakiety. Taki kostium jest uniwersalny, zawsze leży bardzo dobrze i prezentuje się perfekcyjnie!

Szczególnie, że w tym sezonie takie żakiety są szczególnie modne!



4. Chanelka  - kultowa pikowana torebka na łańcuszku, potocznie zwana "chanelką", o której mam wrażenie, że już pisałam milion razy, ale wiem, że warto jeszcze raz wspomnieć o najwspanialszym modelu torebki na świecie – Chanel 2.55. Elegancka, ponadczasowa i klasyczna! Must have każdej kobiety! ;)


Niesamowite w niej jest to, jak zdobi każdą stylizację. ;)

5.  Chanel No 5 – najbardziej znane perfumy na świcie, o nich pisałam już wcześniej i poświęciłam im cały post. Podsumowując – ulubiony zapach Marilyn Monroe, a to już mówi samo za siebie ;)



Czy o czymś zapomniałam Dziewczyny ?

         Coco Chanel niesamowicie wpłynęła na naszą modę, na to co i  jak teraz ubieramy. To dzięki niej, kobiety zaznały trochę luzu, zajrzała do szafy Panów i zapożyczyła kilka fasonów ;) Ja osobiście jestem jej do dziś wdzięczna i jak zakładam swój żakiet, co prawda z New Look, a nie Chanel, to zawsze o niej myślę i w duchu wysyłam jej buziaka i podziękowania – DZIĘKI COCO CHANEL!


Całuję,
Lina

P.S. Przypominam o losowaniu ;)



19 komentarzy:

  1. Dla mnie dżersejowa sukienka to nie to samo, co szmizjerka. Zawsze myślałam, że szmizjerka, to taka "koszulowa" suknia z talia podkreśloną paskiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Torebka i mała czarna to wielkie rzeczy w naszym kobiecym życiu :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytaty, zawdzięczamy również fenomenalne wypowiedzi:>>

    OdpowiedzUsuń
  4. O spodniach zapomniałaś :D Gdyby nie Coco dalej chodziłybyśmy w sukienkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka lat temu czytałam jej biografię, nie mogłam się oderwać! Ta kobieta naprawdę zasłużyła na miano ikony.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie te rzeczy od zawsze mi się podobają ;) Torebkę kiedyś chciałabym kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Była z niej silna kobieta, to trzeba powiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Same wspaniałości :) Mała czarna, chanelka - uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. co my byśmy zrobiły bez małej czarnej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję Coco za małą czarną ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja niestety nie znam się na modzie, choć uwielbiam podziwiać gdy jakieś połączenia są ciekawe. Tym bardziej nie znam historii mody, dlatego osobiście dziękuję za małą lekcję historii :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja dziękuję za małą czarną :))

    OdpowiedzUsuń