Chanel N° 5

Cześć Dziewczyny, 

         Coco Chanel nie tylko zawdzięczamy spodnie, koszule czy żakiety. Stworzyła zapach, który przeszedł już do historii, a kompozycja zapachowa flakonika Chanel N° 5 doskonale definiuje jak pachnieć powinna dojrzała, pełna wdzięku, szyku i klasy, kobieta.



         Zapach został stworzony w roku 1921  przez Ernesta Beaux na prośbę Coco Chanel. Kompozycję stworzył z około 80 składników, z których głównie to jaśmin, róża stulistna, irys, ylang ylang, wetiweria, wanilia, ambra oraz olejek sandałowy. Nazwa Chanel N° 5 pochodzi od ulubionej cyfry Coco, ale nie tylko. Prezentując zapach projektantce,  Ernest miał 5 próbek delikatnie różniących się składnikami. Chanel najbardziej spodobał się ostatni – piąty.



         „Pierwsze flakony No. 5 trafiły do klientów na Boże Narodzenie 1921 roku. Buteleczka "Chanel N° 5" w ciągu minionych siedemdziesięciu lat pięciokrotnie ulegała subtelnym zmianom. Mniej więcej co 20 lat jest lekko modyfikowana tak, by przystawała do nowej epoki.”
Źródło: www.wikipedia.pl

Legendarny zapach Chanel szczególnie upodobała sobie Marilyn Monroe.



Lina

27 komentarzy:

  1. Niestety, Chanel n5 gdy mnie jakoś specjalnie nie zachwycił, chyba jestem na niego za młoda. Za to moje ulubione perfumy to Chance Chanel, chyba nigdy nie spotkałam piękniejszego zapachu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może jeszcze nie dojrzałam do tego zapachu, nie wiem.. ;) ale mi się on kompletnie nie podoba, uważam, że jest dużo o wiele ładniejszych perfum (np. Chanel Mademoidelle i Chanel Noir - uwielbiam ! )

    OdpowiedzUsuń
  3. ja jednak nie lubię tego zapachu

    OdpowiedzUsuń
  4. a mi nie przypadły do gustu te perfumy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam zapach tych perfum :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama swego czasu miała Chanelkę n5 :) Pamiętam jak za młodu podkradałam kilka kropel przed wyjściem..

    OdpowiedzUsuń
  7. nie znam tego zapachu :) może kiedyś będę go kochać ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo kobiecy blog :)
    Podoba mi się więc obserwuje i zapraszam http://usandaboutus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. miałam te perfumy ;)buteleczkę mam do dzisiaj :D:D

    OdpowiedzUsuń
  10. słynne ale jakoś nigdy jeszcze nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapach nie dla mnie, ale może w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba każdy słyszał o tych perfumach, ale nie przypominam sobie, bym je wąchała :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten zapach niestety kompletnie mi nie pasuje, chyba jestem na niego za młoda ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie te perfumy śmierdzą... Jak się nimi spryskałam to musiałam się umyć, bo nie mogłam wytrzymać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam jeden z bardziej znanych cytatów Coco- "Moda przemija styl pozostaje" <3

    myprettydress.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam ten zapach, klasa sama w sobie ;)
    Podoba mi się tu ;),
    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi się ten zapach nie podobał. Ale prawda, że jest to klasa sama w sobie. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiele się słyszy o tym zapachu ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. nie miałam okazji zobaczyć jak ten zapach pachnie;(

    OdpowiedzUsuń
  20. Kurcze, a mnie ten zapach nie podchodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. i pomyslec ze kiedys panie nie miały aż tyle zapachów do wyboru na rynku:)

    OdpowiedzUsuń
  22. uwielbiam MM :)ale jeśli chodzi o te perfumy to jakoś nie zawróciły mi w głowie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeszcze nigdy go nie wąchałam ;) Ale to nie moja półka cenowa i tak ;)

    OdpowiedzUsuń