Krótka historia szpilek

Cześć Dziewczyny,

"Szpilki dają kobiecie 25% więcej mocy, 50% więcej pewności 100% więcej seksapilu!"
M.Monroe

Po Świętach wracam do Was z nowymi, niezbędnymi kobiecymi informacjami. Każda z nas kocha szpilki, nie wyobrażam sobie bez nich życia. Są nie zastąpione, nie tylko przy eleganckich stylizacjach. Madonna powiedziała kiedyś: „Dajcie mi szpilki a podbiję świat!”

Aktualnie najbardziej pożądane - czarne z czerwoną podeszwą od Louboutin.
Stały się już klasyką i marzeniem każdej kobiety.
Ponad czasowe, zawsze modne, stylowe i elegancie, warto jedną taką parę mieć w swojej kolekcji! 

Szpilki wysmuklają nam sylwetkę, powodują, że nasz chód staje się zmysłowy i bardzo seksowny. My je kochamy, a mężczyźni nas w nich wielbią. Ale komu mamy składać swoje podziękowania?

Oczywiście koturny i obcasy w historii przewijały się wielokrotnie. Prawdziwy szał na obcasy rozpoczął się w latach dwudziestych, ale pierwszym pomysłodawcą wyszczuplenia samego obcasa był Roger Viver, który zaprojektował pierwsze szpilki dla domu mody DIOR. Były to lata 50, a z mody nie wyszły do dzisiejszego dnia! Co prawda, zmienia się fason, krój, ozdoby, ale jedno jest niezastąpione – szpilka!

Poniżej zdjęcia pierwszych szpilek od Diora, pochodzą z lat 50. Pierwsza para bardzo elegancka, może w dzisiejszych realiach, by się nie sprawdziła. Ale druga i trzecia para nadal (pomimo iż mają ponad 60 lat!) wyglądają całkiem trendi ;))

źródło zdjęć:http://www.collectorsweekly.com/
Kochacie szpilki? <3
Całuje,
Lina

20 komentarzy:

  1. Uwielbiaam :) kiedyś nie wiedziałam jak można chodzić w nich na codzień to 15 minut i chodzenie stawało się katorgą ale wystarczy się przyzwyczaić i śmigamy całymi dniami. Najbardziej lubię w kolorach beżowych nogi są długie aż do nieba :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię szpilek i w nich nie chodzę :) Preferuję płaskie obuwie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też kocham szpilki, bardzo ciekawy post! Szczerze nie wiedziałam kto pierwszy zaprojektował szpilki, ale teraz już wiem:) dzięki

    OdpowiedzUsuń
  4. szpileczki kocham chodz na razie nie chodze bo jestem w ciąży :)(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ponad życie kocham szpilki!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam szpilki ale czasem wole zwykle balerinki czy trampki :) tak żeby było wygodniej

    OdpowiedzUsuń
  7. jaki kobiecy blog! ja preferuję obuwie sportowe, ale mam zdjęcie szpilek od Louboutina na zegarku ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. szpilee <3
    zapraszam na bloga modowego ; http://fashion-fashioon-bitch.blogspot.com/ obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy post :)
    A te szpilki od Louboutina <3
    Ja mam ze 2 pary butów na obcasie, bo (nie)stety nie umię w nich chodzić (jeszcze). Jakbym ciągle śmigała na szpilakach to bym zbankrutowała, bo tyle butów mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wolę bardziej sportowe obuwie, ale od czasu do czasu mam ochotę założyć buty na obcasach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze? Nie znoszę szpilek. Wszystko mnie potem od nich boli... ;-)

    Ale fakt, robią to wszystko, o czym napisałaś...

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam zarowno szpilki jak i koturny:)! im wyzsze tym lepsze, moj rekord to 16:D

    OdpowiedzUsuń
  13. W szpilkach chodzę rzadko, niestety nie mam stworzonej do tego pracy, ale koturny kocham, są świetną alternatywą dla szpilek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. w 100% zgadzam się z cytatem M.Monroe... szpilki to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam szpilki! Ale niestety nie mogę ich nosić za często:(

    OdpowiedzUsuń
  16. Masz świetnego bloga i styl ;)

    Obserwujemy ?


    POLINEFASHION

    OdpowiedzUsuń
  17. Szpilki uwielbiam choć moje stopy sądzą inaczej :) Te ze zdjęć w poście również nie do końca w moim stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam obcasy, niegdyś mogłam w nich biegać cały dzień po mieście. W ciąży się odzwyczaiłam i teraz noszę je od czasu do czasu, ale nie tylko na okazaję, po prostu nie tak często jak kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń