Please return to Tiffany & Co - historia słynnego napisu



         Odkąd tylko poznałam cudowną kolekcję Tiffany & Co „Return to Tiffany”, długo zastanawiałam się nad napisem, który jest tak charakterystyczny dla ich biżuterii. W wolnej chwili postanowiłam znaleźć odpowiedź na nurtujące mnie pytanie - „Co ono oznacza i w jakim celu jest? Dlaczego stało się symbolem biżuterii Tiffaniego?” Nie jest to wyszukane zdanie, niosące jakieś przesłanie czy mądrość życiową. A jednak, zdołało stać się symbolem jednego z najważniejszych jubilerów. 


        „Return to” tłumaczyłam sobie jako zachętę, aby powrócić do Tiffaniego - taki ówczesny chwyt marketingowy. Niestety myliłam się. Historia tego napisu jest o wiele ciekawsza ;)

        Jak się okazuje, popularna fraza „Please return to Tiffany New York 48576”  pochodzi z roku 1969. Wówczas Tiffany wprowadził unikatową  kolekcję breloczków. Aby zachęcić klientów i stworzyć dodatkową luksusową usługę, wpadł na pomysł, aby umieścić napis „Proszę zwrócić do Tiffaniego w Nowym Jorku 48576”. Wówczas podczas zgubienia kluczy przez klienta, osoba które je znalazła mogła zwrócić do Tiffaniego, a właściciel, po unikatowych numerach identyfikacyjnych, odbierał zagubiony przedmiot.


        Kolekcja, jak i napis, stał się tak popularny, że Tiffany do dziś w swojej ofercie ma biżuterię zaprojektowaną na ówczesny styl.



 „Please return to Tiffany & Co”, kto nie pragnie posiadać tego napisu?  ;))


21 komentarzy:

  1. Faktycznie ciekawe znaczenie ma tan napis - ja również na poczatku myslalam ze chodzi wlasnie o zachete powrotu do sklepu po nowy zakup :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bylam pewna, że producent chciał zachęcić do zakupu biżuterii i spotkała mnie miła niespodzianka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe znaczenie i fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No to mnie zaskoczyłaś. Świetny pomysł z tym napisem..

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze się zastanawiałam, jakie jest tego prawdziwe znaczenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie spodziewalam sie, ze ten napis ma takie praktyczne przeznaczenie:D

    OdpowiedzUsuń
  7. I nagle okazuje się, że coś co wygląda jak niezła reklama ma głębsze i ciekawe znaczenie ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. a to ciekawe ! pomysł ktoś miał :)

    OdpowiedzUsuń
  9. o kurczę, sprytnie to wymyślili :D nawet nie wiedziałam, że ten napis ma taką ciekawą historię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A to dopiero :) Lubię takie smaczki, kiedy coś prozaicznego urasta do rangi legendy i nabiera szlachetnej otoczki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. napis napisem, ale zakochałam się w sercowatym kształcie tej pseudo kłódeczki :p
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj też myślałam ,że chodzi o wrócenie ogólnie do sklepu a nie o zgubienie czegoś i zwrócenie ;) Ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie ma to jak symbol i marka, a tu jeszcze pełne znaczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super historia, fajnie wiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kto mógł by nie chceić - WSZYSTKIE chcemy :D Świetna historia ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie zastanawiałam się wcześniej, że ten napis cokolwiek znaczy ;)!

    OdpowiedzUsuń
  17. nie zastanawiałam się nigdy skąd ten napis mógł się wziąć. Ciekawa historia :))

    OdpowiedzUsuń